Sluiten

Winkelmand

Dichtbij
Zoeken
Dichtbij

Creëer een account

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen die wij krijgen van klanten.p>

Het is altijd mogelijk dat jij een vraagt hebt en daar willen wij natuurlijk graag antwoord op geven. Hieronder vind je de antwoorden op de veelgestelde vragen. Heb je een andere vraag? Vul dan het contactformulier of stuur een mailtje naar info@mascolori.nl.

Vallen de schoenen groot of klein?

De schoenen van ons eigen label vallen zoals de Europese standaard. Bij alle schoenen op de webshop staat het kopje "Let op je maat!". Wanneer je hierop klikt, verschijnt ermeer informatie over hoe het model valt.

Welke riemlengte heb je nodig?

De lengte van onze riemen wordt zonder de gesp afgemeten en tot aan het laatste gaatje. Om te weten welke lengte je nodig hebt, dien je uit te gaan van jouw tailleomvang en daar circa 5 cm bij op te tellen.

De riemen zijn standaard in 95 cm, 105 cm en 115 cm leverbaar. Indien gewenst, kunnen wij de riem voor je inkorten. Je kunt bij je bestelling in het opmerkingenveld aangeven welke lengte je wilt ontvangen.

Hoe onderhoud ik de Cork Ocean?

De mooie materialen van de Cork Ocean vragen om een goede verzorging. Wij adviseren dan ook om de schoen direct in te spuiten met de Repel spray van Jason Markk om de schoen te beschermen tegen water en vuil van buitenaf. Het is verstandig om dit elke maand te herhalen, dit is natuurlijk wel afhankelijk van het feit hoe vaak je de schoen draagt. Om het materiaal soepel te houden raden wij aan om de schoenen in te vetten met een beetje olijfolie. Druppel wat olijfolie op een doekje, test eerst even aan de binnenkant van de schoen en dep daarna voorzichtig op de schoen zelf. Let er wel op dat je alleen dept op het kurken gedeelte en niet op de stof. Houdt er ook rekening mee dat de kurk een stukje donkerder wordt, vandaar dat een kleine test aan de binnenzijde van de schoen een aanrader is.

Kan ik de schoenen ruilen?

Blijkt de schoen of riem niet te passen of mocht je van gedachten zijn veranderd en een ander model willen? Niet getreurd! Ruilen is bij ons geen enkel probleem.

Stuur de schoenen en een ingevuld retourformulier met daarin de actie die je van ons verwacht in de ontvangen verzendzak of een stevige doos terug naar het onderstaande adres. Geen retourformulier? Een korte begeleidende tekst voldoet ook. Wij gaan dan zo snel mogelijk op zoek naar een oplossing.

Let op! Doe dit wel binnen 30 dagen na ontvangst en de kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Wij besteden uiterste zorg aan de verzending. Mocht je jouw Mascolori’s toch beschadigd ontvangen, dan zijn de retourkosten uiteraard voor ons. De eventuele verrekening van je retourzending ontvang je binnen 7 dagen!

Retouradres:
Mascolori
Nieuw Binnenweg 116
3015 BE Rotterdam

Wat als de schoenen beschadigd zijn?

Vervelend dat de schoenen niet aan de wensen voldoen of je ze niet in goede staat hebt ontvangen. Dat gaan we oplossen!

Stuur een e-mail naar info@mascolori.nl met daarin een foto van de schoenen en een beschrijving van de klacht. Wij gaan op zoek naar een passende oplossing en die krijg jij binnen één werkdag van ons te horen.

Wat is de levertijd van de schoenen?

Wij doen er alles aan om jouw paar Mascolori’s zo snel mogelijk aan jouw voeten, of das om jouw nek te krijgen. Bestellingen verlaten op maandag tot en met vrijdag de winkel. Wanneer je op één van deze dagen vóór 12:00 uur het door jouw begeerde product doorgeeft, heb jij het de volgende dag in huis.

Als de bestelling door ons is verwerkt, ontvang je per e-mail een track & trace code. Hiermee kun je zelf bijhouden wanneer onze collega van Post NL met een kleurrijk Mascolori pakketje voor je deur staat.

Als jouw maat niet op voorraad is, kun je op de webshop je e-mailadres achter laten. Wij houden je op de hoogte van nieuwe leveringen. Dit is geen reservering! Producten kunnen in de tussentijd verkocht worden. Modellen in de online uitverkoop zijn vaak beperkt verkrijgbaar en kunnen niet meer bijbesteld worden. Houd hiervoor de webshop en social media goed in de gaten.

Kan ik de schoenen ergens passen?

Uiteraard! Elke dinsdag tot en met zaterdag ben je van 10:00 tot 18:00 uur van harte welkom in de Mascolori Store. Bovendien zijn we zondag van 12:00 tot 17:00 geopend! Ook kun je een afspraak maken voor een ander pasmoment. Je vindt ons op Nieuwe Binnenweg 116, 3015 BE Rotterdam. Twee minuten met de auto vanaf de afslag A20 Rotterdam-Centrum of tien minuten lopen vanaf station Rotterdam Centraal. Je kunt in de buurt (betaald) parkeren.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt veilig met Ideal, Paypal, Creditcard en Overboeking betalen. Je kunt deze betaalmogelijkheden kiezen in het bestelscherm. Mocht je voor overboeking kiezen, dan kun je gebruik maken van onderstaande gegevens:

IBAN nummer: NL06ABNA0543100057 - BIC nummer: ABNANL2A Bedrijfsnaam: Mascolori BV - Stad: Rotterdam

In de winkel kun je pinnen of betalen met je creditcard. Contant betalen is helaas niet mogelijk.

Hoe kan ik de schoenen het beste onderhouden?

Met onze schoenen (die met stoffen afwerking in het bijzonder) door de regen en modder lopen, raden we af. Niet al te gek gebruik moet zeker kunnen. Houd de schoenen langer mooi met de door ons aangeraden verzorgingsproducten die je hier kunt bekijken. Klink op het kopje 'onderhoud' van de desbetreffende schoen en daar zal specifieke uitleg gegeven worden. In de winkel zullen we je bij aanschaf natuurlijk ook adviseren.

Van welke stoffen zijn de schoenen gemaakt?

De Mascolori schoen wordt geproduceerd in Portugal en is, zoals van ons gewend, van ongeëvenaarde kwaliteit: Hoogwaardig leer waarvan de toplaag verfijnd is afgewerkt. De voering gemaakt van zacht en duurzaam leer zorgt ervoor dat de schoen direct soepel aanvoelt en als gegoten om de voet valt. Samen met de zool is het lopen op deze schoenen te vergelijken met dat op wolken.

Het materiaal dat gebruikt is voor de afwerking van de schoen verschilt per model en is in de beschrijving te vinden.

How can I best maintain the shoes?

We advise you to not take our shoes (particularily those with finishing material) outside in the rain and mud. To keep your shoes looking brand new we recommend using our care products, which can be tailored specifically to your model. When purchasing a model, we will indicate which care product is recommended. .